- Strona Główna
- O nas
- Nasze grupy
- Nasz Personel
- Nasze sale
- Zajęcia dodatkowe
- Uroczystości
- Jadłospis
- Bajki Pani Asi
- Kalendarium
- Galeria zdjęć
- Rozkład dnia
- Praca Metodą Projektów
- Rekrutacja
- Przygotowanie dziecka do przedszkola
- Katalog Wartości
- Statut przedszkola
- Akcje charytatywne
- Akcja "Ćwiczyć każdy może"
- Program "Szkoła na widelcu"
- Kontakt
- Archi-przygoda 2017
- BIP
- Archi-przygoda 2023
Dzisiaj | 130 | |
Wczoraj | 140 | |
Ten tydzień | 650 | |
Ostatni tydzień | 906 | |
Ten miesiąc | 3480 | |
Ostatni miesiąc | 3420 | |
Łącznie wizyt | 401287 |
Twoje IP: 107.23.157.16
,
Dzisiaj: Mar 28, 2024
Projekt Fotografia
Projekt „Fotografia”
„Mrówki” – grupa dzieci 5,6 –letnich
Termin realizacji: 13-23 listopada 2015r.
Prowadząca: mgr Katarzyna Malicka
Dzień 1 (piątek) 13.11.2015r
Temat dnia „Na starej fotografii”
- „Wielopokoleniowa rodzina” – wyjaśnienie pojęcia „wielopokoleniowa” na podstawie rodzinnego zdjęcia. Wskazanie na zdjęciu osób najstarszych, w średnim wieku, najmłodszych.
-Rozbudzanie zainteresowania tematem związanym z fotografowaniem. Oglądanie starych czarno-białych zdjęć przyniesionych przez nauczycielkę.
- „Z czym kojarzy się fotografia?”- burza mózgów. Nauczycielka na arkuszu szarego papieru zapisuje pytania dzieci związane z fotografią i gotową listę pytań zawiesza w sali.
- „Fotograf” – zabawy ruchowe w parach.
- Założenie w sali kącika fotograficznego – gromadzenie w nim na bieżąco eksponatów przyniesionych przez nauczycielkę i dzieci.
Dzień 2 (poniedziałek) 16.11.2015r
Temat dnia : Jak działa aparat fotograficzny?
-dzieci oglądają wnętrze aparatu fotograficznego „Zenit”; poznają najważniejsze elementy jego budowy oraz podstawowe pojęcia związane z fotografią
- zabawa w fotografa – dzieci trzymają aparat „Zenit” i robią zdjęcie „na niby” samodzielnie regulując ostrość obrazu.
Dzień 3 (wtorek) 17.11.2015r.
Temat dnia: Czy można zatrzymać czas?
- rozmowa z dziećmi na temat zjawiska przemijania, upływu czasu;
-uświadomienie znaczenia aparatu fotograficznego jako narzędzia, które pozwala zatrzymać czas na zdjęciach;
-oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci ukazujących ich zmiany w wyglądzie, które zaszły w wyniku upływu czasu (od chwili narodzin do dnia obecnego)
-praca z obrazkiem – porządkowanie zdjęć dziewczynki zgodnie z upływem czasu.
Dzień 4 (środa) 18.11.2015r
Temat dnia: Wizyta w zakładzie fotograficznym .
-wycieczka do zakładu fotograficznego „Foto Gajek” przy ul. Masztalarskiej.
Rozmowa z właścicielem na temat pracy fotografa; zwiedzanie pomieszczeń oraz poznanie współczesnych sposobów wywoływania zdjęć.
Zrobienie grupowego zdjęcia przed Basztą przez profesjonalnego fotografa (prezent dla każdego dziecka od p. Gajka)
-„Aparat fotograficzny” – praca plastyczna. Kolorowanie obrazka, pocięcie go na 6 części, złożenie w całość i naklejanie na kartkę (puzzle).
Dzień 5 (czwartek) 19.11.2015r.
Temat dnia: Mały fotograf.
-rozmowa z dziećmi o zasadach, którymi należy się kierować podczas wywoływania zdjęć;
-zabawa w fotografa – dzieci dobierają się w pary i wzajemnie robią sobie zdjęcia (wybierają miejsce i pozę do zdjęcia);
- po wywołaniu zdjęć przez nauczycielkę stworzenie „Galerii zdjęć” na arkuszu szarego papieru z adnotacją, kto jest autorem zdjęcia. Zorganizowanie wystawy prac dla rodziców; później zawieszenie w sali w widocznym miejscu;
-„Ramka do zdjęć” –praca plastyczna. Ozdabianie kolorowej ramki papierem kolorowym i elementami dekoracyjnymi.
Dzień 6 (piątek) 20.11.2015r.
Temat dnia: Domowe sposoby fotografowania.
-wizyta w przedszkolu fotografa- pokaz klasycznych aparatów fotograficznych i wyjaśnienie dawnych technik robienia zdjęć;
-„Aparat fotograficzny” praca lastyczna techniką orgiami;
- Zabawa „U fotografa” z wykorzystaniem wykonanych aparatów – zabawek.
Dzień 7 (poniedziałek) 23.11.2015r.
Temat dnia: Slajdy – inna forma „zatrzymania czasu”
-dzieci oglądają, ramki, slajdy, przeglądarkę i rzutnik;
- dzieci poznają sposób korzystania z przeglądarki i oglądają wyświetlane przez nauczycielkę na ekranie ciekawe miejsca na slajdach;
-wycieczka do Muzeum Narodowego – obejrzenie wystawy „Urzekająca paralaksa” – fotografia i jej obrazy.”
PODSUMOWANIE PROJEKTU
Zajęcia z fotografii prowadzone metodą projektu pozwoliły dzieciom poznać budowę aparatu fotograficznego, mechanizm jego działania, przyswoić podstawowe zasady robienia zdjęć i poznać sposoby ich wywoływania. Miały też możliwość spróbować swoich sił podczas samodzielnego robienia zdjęć, bliżej przyjrzeć się pracy fotografa i obejrzeć wystawę profesjonalnych zdjęć w Muzeum Narodowym.
Jestem przekonana, że doskonale się wszyscy przy tym bawili, a przy okazji poznali ciekawy sposób na utrwalenie interesujących zdarzeń z życia.